Hoe kies je een pakkende bedrijfsnaam?

Ineens heb je het: je start je eigen bedrijf! Wanneer dit het geval is weer je waarschijnlijk wel waarin je je eigen bedrijf wilt beginnen. Bedrijven zijn ook onderhevig aan veranderingen en het wijzigen van je werkzaamheden of het aanvullen van je diensten is derhalve ook niet zo erg. Een bedrijfsnaam kies je echter maar een keer. Het is daarom ook erg belangrijk om hier goed over na te denken. Het hebben van een goede bedrijfsnaam kan zorgen dat je beter te vinden bent en een bepaald vertrouwen uitstraling richting je potentiële klanten. Maar waar moet je om denken wanneer je een bedrijfsnaam kiest?

Wees creatief

Een bedrijfsnaam zegt iets over je bedrijfsidentiteit. Hoe wil je bekend staan en wat wil je dat je bedrijfsnaam uitstraalt? Dit zijn vragen waar je over na moet denken. Zakelijk gezien is het verstandig om vertrouwen uit te stralen richting je klanten een naam als het “kapotte motortje” straalt weinig vertrouwen uit richting je klanten wanneer je een auto garage start. Ook is het belangrijk om na te denken over hoe je gevonden kunt worden. Denk bijvoorbeeld na over wat potentiële klant zou intypen op Google wanneer hij of zij op zoek is naar een dienst waarin jij je bedrijf voert.

Blijf bij jezelf

Er zijn honderden wegen die naar Rome leiden. Wat altijd goed is bij het kiezen voor een maand is dicht bij je eigen kwaliteiten blijven. Wanneer jij in een bepaalde dienst bovengemiddeld goed bent is het wellicht een goed idee om hiermee te spelen wanneer je een bedrijfsnaam kiest. Hierdoor weet een klant precies wat hij of zij bij jou kan halen en de kans dat jij dus veel werk krijgt waarin jij goed bent wordt groter. Zorg vooral dat je niet een te moeilijke naam kiest. Een korte pakkende naam blijft het makkelijkst hangen bij je klanten.

Ik hoop dat je met het lezen van deze tekst wat tips hebt gekregen waarmee jij beter tot een goede naam voor je bedrijf komt!

Stef