De toegevoegde waarde van gevelreclame

Als ondernemer is het belangrijk dat je bedrijfspand herkenbaar is en bij voorkeur zelfs voor nieuwe klanten zorgt. Je betaalt immers maandelijks een hoog bedrag aan huur of hypotheek voor het pand, dus wil je die investering zo goed mogelijk benutten.

Met professionele gevelreclame kun je dat realiseren. Maar alleen als je gevelreclame op de juiste manier inzet. Hoe je dat doet lees je in dit artikel.

Aandachtspunten voor gevelreclame

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: gevelreclame waarbij alleen de bedrijfsnaam wordt getoond, levert wel herkenbaarheid op van je pand maar gaat je geen nieuwe klanten opleveren.

Dus je boodschap moet uit meer dan alleen je bedrijfsnaam bestaan. Maar zorg er wel voor dat er focus in je boodschap blijf. Want voorbijgangers hebben geen tijd om lange reclameboodschappen in zich op te nemen. Houd het dus kort en krachtig.

Enkele praktische tips daarvoor zijn:

  •         Focus op het probleem van je doelgroep. Stel, je hebt een speciaalzaak in matrassen. Dan zou je boodschap kunnen zijn: ‘Het perfecte matras voor jou, 14 dagen gratis proefslapen’.
  •         Laat drukke visuele elementen die afleiden van de boodschap achterwege. Visuele elementen als een pijl, omcirkeling of uitroepteken kun je wel gebruiken om de aandacht naar je kernboodschap te trekken.
  •         Zorg dat de gevelreclame op honderd meter afstand nog leesbaar is.
  •         Kies bij voorkeur voor verlichte gevelreclame. Voorbeelden zijn LED-doosletters en freesletters met indirecte verlichting d.m.v. spots.

Laat je adviseren door een signspecialist

Het bedenken van goede reclameboodschappen is vakwerk. Wanneer je dus twijfelt of je boodschap goed genoeg is of wanneer je geen goede boodschap kunt bedenken, is het aan te raden om een signspecialist om advies te vragen.

Signspecialisten zijn dag in dag uit bezig met het bedenken en uitwerken van effectieve reclameboodschappen. Dus met hun creativiteit kunnen ze jou ook helpen.

Bespaar in ieder geval niet op het bedenken van een boodschap. Omdat de investering in gevelreclame dan eigenlijk een investering is waarvan de kans op een goed rendement bijzonder klein is.

Andere manieren om je zichtbaarheid te vergroten

Naast gevelreclame zou nog een aantal andere interessante reclamevormen waarmee je de zichtbaarheid voor jouw bedrijf kunt vergroten. Zo mag je online marketing natuurlijk niet vergeten. Vrijwel iedereen gebruikt zoekmachines als Google om naar producten en diensten te zoeken.

Dus zorg dat je online vindbaar bent. Online vindbaar worden is specialistisch werk. Daardoor is het aan te raden om een online bureau in te schakelen om de onder marketing voor je te verzorgen.

 

Een andere interessante vorm van reclame die je eigenlijk niet links kunt laten liggen, is autoreclame. Zeker wanneer je veel op de weg bent zorgt autoreclame voor enorm veel zichtbaarheid.

Voor wat betreft de invulling van de reclameboodschap die op je auto laat bestickeren gelden dezelfde aandachtspunten als bij gevelreclame. En eigenlijk moet je bij autoreclame nog meer to the point zijn, omdat het contactmoment met een voorbijganger zeer kort is.

Hoe zorg jij ervoor dat jouw bedrijf zichtbaar wordt?

We hebben je een aantal waardevolle tips gegeven over gevelreclame en andere manieren om de zichtbaarheid van je bedrijf te vergroten.

Maar er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden. Daarom dagen we je uit om ons tips toe te sturen, zodat we die aan dit artikel kunnen toevoegen. Zo zorgen we samen voor meer zichtbaarheid voor elkaars bedrijf!

Stef