Wanneer je als bedrijf zijnde een bepaalde boodschap naar een doelgroep wilt overbrengen moet je een bepaalde vorm van marketing inzetten. Er zijn tientallen vormen van marketing die je kan gebruiken. Tegenwoordig zetten veel mensen de online marketing in, aangezien veel consumenten 24/7 te bereiken zijn online. Online is dus de plek waar je de doelgroep kan aanspreken. Echter zijn er ook nog traditionele vormen van marketing die goed kunnen werken. Een van deze traditionele vormen is het delen van je boodschap op een flyer. Het is echter lastig om een flyer goed in te richten zodat deze opvalt onder de consument. In dit artikel geef ik je drie tips hoe je kan zorgen dat je flyer meer opvalt.
De titel
Om te beginnen is de titel enorm belangrijk. De titel moet de mensen meteen aanspreken en is de zin die als eerst gelezen wordt door de ontvanger. Maak de titel kort, krachtig, groot en opvallend. Laat in een keer zien waar de rest van de flyer over gaat.
Gebruik van afbeeldingen
Mensen houden er enorm van om een beeld te krijgen van een bepaalde situatie. Het is dus handig om afbeeldingen te verwerken in de flyer. Zorg er we voor dat de afbeeldingen een toegevoegde waarde hebben en van goede kwaliteit zijn. Huur eventueel een professionele fotograaf in om goede foto’s te maken.
Witruimtes
Het is belangrijk dat je de flyer goed indeelt. Natuurlijk wil je zo veel mogelijk informatie in de flyer verwerken. Maar hou de tekst kort en krachtig. Zo kan je witruimtes gebruiken om rust te creëren. Als je te veel informatie hebt voor op een a5 flyer, kies er dan voor om een a4 flyer te maken om de rust te behouden.
Wil je nou ook flyers laten afdrukken? Dat kan bij drukwerk Max.